TAILER BATERATUA II - PROGRAMA
SARRERA
Proiektuak II ikasgaitik, ondoren adierazten den ariketa proposatu nahi da 2013/14 ikasturteko bigarren lauhilabetean zehar landuko den Tailer Bateraturatua II-ren gai bezala.
Ariketa, Luis Peña Ganchegi arkitektoak 1964 urtean eraikia eta Mutrikun kokatzen den “Imanolena” etxebizitza ezagunaren inguruan egingo da.
HELBURUA
Tailerraren helburua, ikasleak “Imanolena” etxea arkitektonikoki ulertzeko gai izatea da. Horretarako, aktibitate ezberdinak
Tailerraren prozesua, etxebizitza aspektu arkitektoniko ezberdinetan zentratuko da eta horretarako, ekintza ezberdinak egingo dira. Honen bitartez, ikasleak ondoko helburuak lortuko ditu:
- Luis Peña Ganchegiren “Imanolena” etxea ezagutu, eta bere ibilbide profesionalaren testuinguruan kokatzeko gai izan. Bera lan ezberdinak ezagutu eta lanean eduki zituen eragin edo influentzia posibleak ikertu.
- Sakontasunez lan egin Peña Ganchegik bere proiektuetan adierazi nahi izan zituen aspektu nagusienak ulertzeko, inguruarekin harremana, etxebizitzaren programa, eguzkitzapena, etabar.
- Etxebizitzaren dimentsioak, bolumena eta eskala erreala ulertu.
- Etxebizitzaren egitura eta eraikuntza sistema ulertu.
- Etxebizitza errepresentatzeko sistema ezberdink landu. Dibujo teknikoa, eskuz marrazteko teknikak, maketak, audiobisualak, etabar.
Ikasleak, orain arte aipatutako aspektu ezberdinak Tailerrean landu ondoren, “imanolena” etxearen inguruko ezagutza zabala izatea lortuko du. Etxearen inguruan lortutako ezagutzak, tailerraren ondoren Proiektuak II ikasgaian planteatuko den ariketari aurre egiteko oinarri on bat edukitzea lagunduko dio ikasleari. Proeiktuetako ariketa hori, ikasgaiaren kurtsoko azken ariketa izango da eta “Imanolena” etxearekin erlazioa izango duen gai bat izango du.
EGUTEGIA ETA PROGRAMA
+ 1. TAILER EGUNA (martxoak 05, 9:00-14:00)
LUIS PEÑA GANCHEGI-REN OBRA ETA BIZITZAREN INGURUKO IKERKETA
Arteko irakaleak zuzenduko du tailerreko lehen eguna.
Ikasleek taldeka lan egin beharko dute Luis Peña Ganchegi arkitektoaren lan bat aztertuaz. Helburua, talde bakoitzak lamina-collage bat burutzea da eta klase bukaeran horma-irudi edo mural moduko konposaketa kronologiko bat eratzea da. Konposaketa horretan arkitektoaren 15 obra landuko dira eta kronolojikoki antolatuko dira.
+ 2. TAILER EGUNA (martxoak 12, 9:00-14:00)
“IMANOLENA” ETXEAREKIN LEHENENGO HARTUEMANA
Egun hau “Imanolena” etxea sakonki ezagutzen hasteko izango da. Proiektuetako irakasleek zuzenduko dute eguna eta tailerreko lehen 3 orduetan lantzeko ariketa bat proposatuko dute.
Ondoren, 12:00-tan, “Peña Ganchegui y asociados” arkitektura estudioaren eskutik, “imanolena” etxearen inguruko hitzaldia izango da Eskolako paraninfoan. (www.ganchegui.com)
+ 3. TAILER EGUNA (martxoak 19, 9:00-14:00)
ETXEAREN EGUZKITZAPENA LANTZEN
Hirugarren egunaren zehar etxebizitzaren eguzkitzapena landuko da. Geometriako irakasleak zuzenduko dute egun hau. Programa informatiko baten bitartez etxearen eguzkitzapena landuko da. Programarekin lortzen diren eguzkitzapen emaitzekin Proiektuetako irakasleek ariketa bat proposatuko dute klase amaieran.
+ 4. TAILER EGUNA (martxoak 26, 9:00-14:00)
ETXEAREN ERAIKUNTZA AZTERTZEN
Laugarren eguna etxearen eraikuntza aztertzeko erabiliko da. Eraikuntzako irakasleak zuzenduko du egun hau. Irakasleak, etxearen eraikuntzaren aspektu ezberdinak ulertzeko eta lantzeko ariketa bat proposatuko du.
+ 5. TAILER EGUNA (apirilak 02, 9:00-14:00)
AZKEN EGUNEKO TALDE EKINTZAK
Azken egun hau Marrazketako irakasleek zuzenduko dute. Goizaren zehar ekintza bateratu ezberdinak proposatuko dira. Helburua, euskera eta erderako taldeak elkarren artean nahasturik taldeka lan egitea da, guztiak helburu bakar eta berdin batekin.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TALLER INTEGRADO II - PROGRAMA
- Conocer la obra de Luis peña Ganchegui para contextualizar la obra dentro de la trayectoria profesional del Arquitecto, analizando su obra completa e influencias de la época.
- Trabajar profundamente para entender los aspectos más importantes que Peña Ganchegui quiso reflejar en el proyecto, como la relación con el entorno, el programa de necesidades de la vivienda, soleamiento, etc.
- Asimilar las dimensiones, volumen y escala real de la vivienda.
- Entender el sistema constructivo y estructural de la vivienda.
- Trabajar en diferentes métodos de representación de la vivienda. Dibujo técnico, técnicas de dibujo manuales, maquetas, audiovisuales, etc.
INVESTIGACIÓN SOBRE LA OBRA Y VIDA DE LUIS PEÑA GANCHEGI
Las profesoras de Composición Arquitectónica dirigirán el ejercicio del día.
Los alumnos trabajarán por grupos analizando un edificio de Luis Peña Ganchegi. El objetivo del día es que cada grupo componga una lámina-collage y final de clase, realizar un mural que recopilará gráficamente el resumen de las 15 obras del arquitecto ordenadas cronológicamente.
TOMA DE CONTACTO CON LA CASA “IMANOLENA” (MUTRIKU)
Este día servirá para empezar a conocer la casa “Imanolena”. Los profesores de Proyectos dirigirán la clase y propondrán un ejercicio durante las 3 primeras horas de clase.
A continuación, a las 12:00, se organizará una conferencia sobre la obra de Luis Peña Ganchegui en el paraninfo de la mano del estudio “Peña Ganchegui y asociados”. (www.ganchegui.com).
TRABAJANDO EL SOLEAMIENTO DE LA VIVIENDA
Durante el tercer día de taller, se trabajará el soleamiento de la vivienda. La clase estará dirigida por el profesorado de Geometría y se trabajará el asoleo de la vivienda mediante un programa informático.
Al final de clase, los profesores de Proyectos propondrán un ejercicio con los resultados que se obtengan con el programa.
ANÁLISIS CONSTRUCTIVO
El cuarto día de taller, se dedicará al análisis constructivo de la vivienda. La clase estará dirigida por los profesores de Construcción, quienes propondrán al alumno que realice un ejercicio donde se trabajen diferentes aspectos constructivos de la vivienda.
ACTIVIDADES FINALES POR GRUPOS
Este último día de taller estará dirigido por los profesores de Dibujo. Se proponen diferentes actividades conjuntas a lo largo de toda la mañana. El objetivo es que los alumnos de euskera y castellano trabajen en grupos, mezclados entre si y con un mismo objetivo en común para todos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario